Sprawdź gdzie jestem!

Pokaż Przechadzka na większej mapie

Niedziela, 5 czerwca 2011 - trasa Świnoujście - Wisełka (25km)

niedziela, 5 czerwca 2011
Wstajemy o 6 tej rano. Szybkie śniadanie i wychodzimy o 6:45 na busa do Świnoujścia, gdzie mamy się spotkać z resztą grupy. Przed 8.00 jesteśmy na miejscu, niestety pociąg jest spóźniony i musimy opóźnić wyjście na Przechadzkę. Ale też dzięki temu udaje nam się zwiedzić Świnoujście na drugim brzegu Świny. Przeprawiamy się promem i wędrujemy na najpiękniejsze plażę w Polsce. O 10:15 robimy sobie pamiątkowe zdjęcie i wyruszamy na właściwą Przechadzkę. Jest nas 13stu + Kuba. Część osób już była na Przechadzkach, sporo jest też ludzi, którzy ruszają pierwszy raz. Dowiadujemy się, że nie jest tak łatwo przejść całą  trasę ale nawet przejście części daje sporo satysfakcji i jest nie małym wyzwaniem.
O 11.15 stajemy przed latarnią w Świnoujściu, wspinamy się po 300 schodach i podziwiamy widoki. O 11.50 opuszczamy latarnię, aby o 12.15 znaleźć się nad Bałtykiem i ruszyć wzdłuż plaży do Wisełki. Drogę pokonujemy meandrując między mniej lub bardziej ubitym piaskiem. Przed Międzyzdrojami spotykamy sporo naturystów płci męskiej. Co budzi pewne zainteresowanie, zdziwienie a w końcu i znudzenie. Dla  mnie niebywałą atrakcją było zobaczyć kite surfing, nie wiedziałam, że to takie popularne. W Międzyzdrojach lądujemy o 15-tej. Sporo plażowiczów i turystów. Gorąco. Słoneczna pogoda i wiatr w twarz daje się we znaki. Zwiedzamy Aleję Gwiazd i opuszczamy nadmorski kurort o 15.30. Przed nami fantastyczna droga wzdłuż klifów i kamienistych plaż.
W Wisełce jesteśmy o 18:30. Teraz zakupy i odpoczynek. Jest niedziela ale sklepy są czynne do 20.00.

ps. zepsuł mi się aparat fotograficzny, elektronika nie radzi sobie z wiatrem